HTML

KütyüMánia

Minden ami Kütyü, Tech. Legfrissebb hírek, pletykák, tesztek, vélemények! Független portál! 0-24

Facebook

2013.09.29. 18:13 KNAkos

TESZT: iPhone 5c

iphone5c3.jpg

A hétvégén Bécsben jártam, és az ottani Fashion Street-en megpillantottam egy GSM bolt reklámját, hogy van iPhone 5c-jük. Barátnőm már a bejelentés óta vágyik egyre, így befáradtunk az üzletbe, és választottunk egyet neki. Sárga, 16GB, iPhone 5 vas, műanyag csomagolás. Mindez 700 euróért (100 euró felár az early adoptereknek...), elgondolkodtam magamban, hogy megéri-e. Hazaérve azonnal elkoboztam barátnőmtől a készüléket, hogy letesztelhessem. A kibontás után éreztem, hogy ez már nem az iPhone 3G műanyag háza, ez nem egy átlagos műanyag telefon. Nagyon masszív és iszonyatosan szépen kidolgozott a készülék. Amikor elkezdtem nyomkodni, úgy éreztem, egy kerámiát tartok a kezemben, nem volt műanyag hatása. Nem recseg, nem hajlik a benyomásoktól, az összes éle mérnöki pontossággal van lakkozva. Az iPhone 5c megfogott.

iphone5c1.jpg

A telefont nyomogatva semmilyen más érzés nem fogott el, minden hozta az elvárt szintet. Az iOS7 egy nagyon átgondolt és folyékony rendszer lett, kifogástalanul hozta a szintet a hardver (-iOS7 teszt nemsokára!-). Igazából semmi változást nem éreztem az iPhone 5-höz képest, nem is szabadott volna. Tudniillik az iPhone 5c az egy iPhone 5, műanyag borítással, ugyanaz az A6 chip dolgozik benne, szerintem ennél már nem kell komolyabb vas, a napi teendőket tökéletesen el tudom látni rajta, a fingós appoknál mindegy, hogy hány másodperc alatt indulnak el. Teljesen kielégítő a 16 GB hely is, akinek nincsenek óriási zenei gyűjteményei, az tökéletesen elfér, filmet meg ki néz a telefonján?

iphone5c2.jpg

A telefonnak egy óriási hátránya van: Az ára. Tudom, eleve drágábban vettem, de azért az eredeti 180.000 forint egy műanyag telefonért borzalmasan sok. Az iPhone 5-el összehasonlítva azonnal felismerhető az a tény, hogy nem egy kategória a két telefon. Itt az anyagok csak úgy tűnnek, mintha prémium lenne, nincs aluminium, nincs üveg, csak a puszta (igaz remek minőségű) műanyag. Azt a tanácsot tudom adni bárkinek, aki ilyen telefont szeretne venni, hogy ne tegye, vegyen egy iPhone 5-t használtan, olcsóbban, és jobban jár vele. Az 5c trendi, biztosan lehet vele feltűnősködni, de egyszerűen nem éri meg az árát. 

Design: 8/10

Használhatóság: 9/10

Operációs Rendszer: 9/10

Kamera: 8/10

Összesen: 8,5


Kéne?: Maradnék az iPhone 5-nél. Vékonyabb, szebb. De ha újonan akarnék iOS készüléket venni, ami nem iPhone 5s akkor ezt venném (fehérben)

Szólj hozzá!

Címkék: apple teszt kép magyar c kütyü iphone 5 magyarul öt ios 2013 5c


A bejegyzés trackback címe:

https://kmania.blog.hu/api/trackback/id/tr765539601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása