HTML

KütyüMánia

Minden ami Kütyü, Tech. Legfrissebb hírek, pletykák, tesztek, vélemények! Független portál! 0-24

Facebook

2012.04.02. 23:16 KNAkos

Canon 5D Mark III

Már nagyon régóta vártam, hogy megérkezzen az e-mail, hogy átvehetem az új fényképezőgépemet, hiszen 2009 óta ugyanaz a gép van nálam és valljuk be, egy friss termék újra meghozza az ember kedvét a fotózáshoz. Előre be kell vallanom, hogy nem vagyok profi fotós, és bizonyára a felét sem ismerem a kamera adta lehetőségeinek, de 1 heti tapasztalatot megpróbálok megosztani veletek.
A gép kicsit késett, a srácok a boltban sűrű elnézést kértek a Canon nevében, de úgysem volt időm márciusban, úgyhogy nem reklamáltam ingyenmatricáért.

Canon-unveils-5D-Mark-III-camera-8F130QUM-x-large.jpg

Részletes beszámoló a tovább után!

Éjjel 1-ig játszottam a technikával, mindenféle terv nélkül igen jó hangulatban lőttem pár képet és felvettem kb egy órányi videóanyagot.

Nem éreztem jelentős változást az előző modellhez képest, inkább ráncfelvarrás a Mark III, mint új kamera.

Videó:

Nincs filmes állványom, nem világítottam be a videózás kedvéért az egyes témákat, ezért szinte végig ISO 2000-3200-as érzékenység mellett 1.8-2.8 as nagy fényerejű objektívekkel vettük fel a videókat. Visszanézve az anyagot a legjobb felvételek a Canon 70-200 F2.8 IS-el készültek mert ebben az obiban benne van a képstabilizátor, ezen kívül a 2.8-as Macro obi is kellemes eredményt produkált. A nem képstabilizátoros objektívekkel nagyon nehéz használható videókat készíteni, mert magában a vázban nincsen semmiféle képstabilizátor, ezért vagy egy profi állványra van szükségünk, vagy egyszerűen csak nagylátószögben kell gondolkozni különben folyamatosan lehet küszködni a remegés kiküszöbölésével.

A korlátok ellenére nagyon jó az 5D-vel videózni aminek nagyon egyszerű a magyarázata:
Van egy széles objektívparkom, mindegyik lencséről tudom, hogy milyen képet, mekkora mélységélességet fog produkálni, könnyen kiválaszthatom a nekem tetsző átfogást is. Nem kell mindenféle digitális zoommal szenvedni, egyszerűen felrakom a 70-200-at, hátramegyek jó messzire a témától, kitekerem 200mm-re az obit, és felveszem amit akarok. Ennek a felvételnek például teljesen más hatása lesz mintha közelről egy 50mm-es objektívvel venném fel ugyan azt a képkivágást. Ugyan úgy működik az egész mint a fotózás, csak épp nem állóképeket gyártunk hanem videót.
Ami még nagyon nagy előnye az 5D-nek egy normál HD kamerával szemben, nagyon rossz fényviszonyok mellett is kiváló anyagot lehet felvenni, köszönhetően a nagy fényerejű objektíveknek illetve a brutál jó minőségű érzékelőnek. Ne felejtsük el, hogy egy átlag kamerához képest, itt egy full frame 21 megapixeles érzékelővel vesszük fel az alig 2 megapixeles videót, ugyanis bármilyen meglepő az 1920×1080-as HD felbontás mindössze 2 megapixelnek felel meg.

Tévedés ne essék az 5D egy rakás mindenben alulmarad egy 300 000 forintos átlag HD kamerával szemben már csak a normális autófókusz hiánya miatt is, viszont érdekes módon sok tekintetben meg felveszi a versenyt a több millió forintos kamerákkal, lásd cserélhető objektív, full HD 1080 progressziv 30 fps, stb, és ne felejtsük el azt sem, hogy mindezt teljesen ingyen kapjuk, hiszen magában a fényképezőgép megéri a 2500 eurós árat, a videó képesség csak bónusz.

Szerintem a Canon lépése egy hatalmas mérföldkő, és a jövőben óriási fejlesztéseket rejthet magában, ha a fotósok részéről látható lesz az igény videók rögzitésére. Az én részemről egyértelmű, nem akarok két eszközzel rohangálni, engem nem elégít ki egy átlag HD kamera tudása az 5D viszont igen, és ezzel szerintem sokan hasonlóképp fognak érezni.

Fotózás:

A megapixel változás annyira nem jelentős, így legalább nem lesznek olyan zajosak a képek. Nem az eget akarom fotózni, nekem bőven megfelel. Az új 5D természetesen full frame érzékelőt kapott, 100 százalékos Viewfindert, vagyis pontosan azt látjuk a keresőben amit az érzékelő is. A Digic 5 processzor nyilván kellett, és kaptunk 6 fps-t is, machinegun-ban lehet lőni a fotókat

Ami az egyik legfontosabb változás, az a 61 pontos autófókusz, ez nagyon kellett már. Az ISO értékek nem változtak, 50-től 25600-ig tekerhető az érzékenység (H2-ben ISO 102400-ig), számomra inkább az a kérdés, hogy mennyivel kevesebb zajt látunk majd az elkészült képeken. A Canon egyébként az ígéri, hogy a Digic 5 processzornak köszönhetően csökken a zaj mennyisége magas ISO mellett, mutattak egy összehasonlítást, miszerint az új 5D jobb képet produkál ISO 12500-on mint az elődje 6400-as ISO-n.

Pontszámokat nem írok, mivel mindenhol a maximumot kapná, hiszen ez most a csúcsfényképező, talán egyet:

Ár/Értékarány: 6/10

Amúgy 10/10 az egész!

1 komment

Címkék: teszt canon magyar videó fényképezés mark ár 2012 iii killer 5d


A bejegyzés trackback címe:

https://kmania.blog.hu/api/trackback/id/tr524360095

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WalterSzabo 2012.04.02. 23:25:48

Én sem vettem észre különösebb változást... Az új autofocus az egyetlen említésreméltó dolog, azt viszont faján megoldották!
süti beállítások módosítása