HTML

KütyüMánia

Minden ami Kütyü, Tech. Legfrissebb hírek, pletykák, tesztek, vélemények! Független portál! 0-24

Facebook

2011.04.30. 23:14 KNAkos

Samsung Galaxy S II - Teszt

Mit is mondjak. Számomra az Android telefonok egyenlőek voltak a szenvedéssel a túlkomplikáltsággal, minden eddigi kipróbált modellel csak a gondom volt, akadozott a rendszer, képtelen voltam használni a készülékeket. Sokan mondták, hogy csak moddolni, rootolni, testreszabni kell, de személyszerint szeretem, amikor egyből a kicsomagolás után használható a telefon. Ezeket a negatív előítéleteket egy szempillantás alatt eloszlatta a Samsung legújabb felsőkategóriás okostelefonja, a Galaxy S II.

Összességében annyit mondhatok, hogy az első bekapcsolás után rögtön beleszerettem a készülékbe. Jelenleg egy iPhone 4 tulajdonosa vagyok, de erősen fontolgatom, hogy lecserélem a Galaxy-ra. Kb. 10 másodperces boot után egy igen szép színvilággal és erős kontraszttal rendelkező képernyő fogad, de bevallom, ezen téren még mindig az iPhone 4 a nyerő. Amint azonban elindítjuk az első programot, az 1,2 Gigahertzes dual core processzor magával ragad. Nem győzzük megszelidíteni a bestiát, csodálkozunk a gyorsaságán. Az angry birds-t megnyitva egy szempillantás alatt a menüben vagyunk, alkalmunk sem nyílik a töltőképernyőt nézni. A honlapok irdatlan gyorsan töltődnek, a multitasking nem izzasztja meg a gépet. Legutoljára az iPhone 3G-3GS között tapasztaltam azt, hogy valami lassú. Ezt a lassúságot most az iPhone 4-emen tapasztalom és bevallom, zavar. A widgetek közötti váltás többé nem akadozik, a rendszert végre sikerült optimalizálni.

 Kamerája is felsőkategóriás, bár szerintem egy telefonnál nem fontos tényező, az 1080p-s videófelvétel jól jöhet, ha nincs nálunk komolyabb kamera. A fényképek szépek, bár szerintem kicsit fakóak, az iPhone 4 papíron roszabb kamerája jobban teljesít.

Az egyetlen kivetnivaló a dizájnnál mutatkozik. Véleményem szerint a készülék nagyra sikeredett, inkább egy nanotabletre hasonlít. Egy nőnek már gondot okozhat a telefonálás, egy kis kezű ember képtelen egy kézzel kezelni. A ház továbbra sem minőségi érzést kelt, inkább egy középkategóriás LG-hez hasonlít. A hátsó fedél számomra zavaró, az üveg nem kényelmes az ujjamnak, nem elég csúszós.

 

Végezetül megjegyzem, hogy a samsungnak végre sikerült valami használható telefont a piacra dobni, az iPhone 4 egyértelműen ellenfélre talált, de ne felejtsük el, hogy júniusban (a pletykák szerint szeptemberben) jön az új Apple telefon! Szerintem aki nem akar beállni az Apple seregbe annak remek alternatíva ez a telefon, ennél már nem kell félni az Android kevésbé stabil rendszerétől, nekem egyszer sem akadozott vagy fagyott le, pedig már 3 napja nyúzom. Az akkumulátort még érdemes megemlíteni, mert ez az első okostelefon, ami 2 napot ténylegesen kibírt úgy, hogy egész nap használtam, persze Jobs is mindig elmondja a keynote-okon a 14 órát meg a 16 órát, de a Galaxy S II tényleg bírta. Tanács: Várjátok meg a vétellel az új iPhone-t! :)

Specifikációk és pontozás a tovább után!

 

Méretek: 25.3 x 66.1 x 8.49 mm

Kijelző: 4,27" - Super AMOLED Plus

Súly: 116 g

Processzor: 1,2 Ghz Dual core

RAM: 1024 MB

Kamera: 8 Mp

Videó felvétel: 1080p - 30 fps

Memória: 16 GB (bővíthető)

----------------------------------------

Design: 6/10

Használhatóság: 10/10

Operációs rendszer: 8/10

Kamera: 8/10

Összesen: 8/10

Kéne?: NEM

 

5 komment

Címkék: teszt samsung 2 s ii galaxy kmania


A bejegyzés trackback címe:

https://kmania.blog.hu/api/trackback/id/tr1002868051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Cs@tLós 2011.05.01. 00:24:21

Nem akarok tapasztalatokkal szembemenni, de minden egyes videón amit láttam, volt akadás, már a widgetek lapozásánál és a képernyő feloldásánál is. Ez sztem 1 launcher pro-val megoldható mondjuk, de az akadásmentes dolog, az barokkos túlzásnak tűnik, bár valóban én még csak videón láttam a cuccot.
Ez a pillanatok alatt elinduló angry birds kíváncsivá tett, megnéztem az i4-en a rio-s verziót, pontosan 1 mp-ig van kint a loading felirat. Nem érzem olyan vészesnek :D Nagggggyon tudati dolog ez a 2 mag, hogy ettől hirtelen baromi gyorsnak érzi mindenki a telót, ugyanis a rendszer csak 1et tud belőle kezelni...tehát jelenleg egy 1,2 ghz-es telefont tartasz a kezedben, bár állítólag azért a samsung pl. a multitaskingnál bele tudott nyúlni, ez nem tudom, hogy mennyire igaz.

De én támogatom, váltsanak minél többen, legalább nem fog annyi ember i4-el mászkálni :D

WalterSzabo 2011.05.01. 00:32:35

@Cs@tLós: Azért nekem nem 1mp az iPhone 4-en a töltés. Amikor pedig az iPhone-al akarok a spotlighthoz scrollolni, szinte mindig van egy kis akadás ami elég irritáló :). Lehet, hogy a cikk írója nem rakott ki 300 widgetet, mint a legtöbb android user. Persze meg vagyok elégedve az iPhone 4-el, de ez a galaxy jó alternatívának tűnik.

Xeronfilth 2011.05.01. 00:37:34

@Cs@tLós: Nekem galaxy 1-em van, ott "papíron" fasza a proci, de minden appot 4x annyi idő alatt tölt, mint egy iphone. Nagy kamu, hogy használható iphone alternatíva, megbántam, hogy megvettem. Ez a kettes viszont a videók alapján tényleg kihasználja az erőt. Az egyest nekem agyon kellett moddolnom, mire azt mondhattam, van olyan mint egy 3gs. Programozóknak az oké volt, ez viszont eleve olyan OS-el jön, ami már nem egy prototípus.

KNAkos 2011.05.01. 00:41:00

@Nickyyyy: Szerintem nem kell widget arra, hogy lehúzd a WC-t :), csak az alapbeállításokat használtam és 100% stabil volt.

Cs@tLós 2011.05.01. 00:43:25

@Nickyyyy: Nekem tényleg annyi, bár minden appot kilőve tartok, lehet hogy az lassíthatja, illetve a spotlightnál sincs akadás, mondanám, hogy lekamerázom neked, de nincs mivel :P Melyik szoft van rajta? Én nem raktam fel a legújabbat egyelőre... egy nagy görénysége van az epülnek, az, hogy direkt lassítják a telefonokat. Ha egyszer váltani fogok, akkor az ezért lesz.

@Xeronfilth: az is baj, hogy minden teló más "belakva" mint pár naposan. Sztem az sgs 2-ből akkor lehet majd a maxot kihozni, ha tényleg meglesz rá az op rendszer, ami támogatja is a 2 mag használatát. Én mondjuk csak csöndben teszem hozzá, hogy ez a két magozás nekem már túlzásnak tűnik (jönnek a dinnyetelefonok :D)...én eggyel is elégedett vagyok, ha összességében folyamatos a felhasználói élmény, amit egyelőre az i4 is elmondhat magáról.
süti beállítások módosítása